ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
|
3-09
02/09/2010
|
בפני השופט:
יעקב פרסקי
|
- נגד - |
התובע:
דדוש דניאל
|
הנתבע:
1. חברת "פרפקט ליין" 2. דמרי ז'קי - בעצמו 3. יעקב בנישתי - בהעדר
|
פסק-דין |
פסק דין
עניינה של התביעה, בשני ארונות אמבט ו – 6 דלתות פנים כולל משקופים אשר התובעים רכשו אצל הנתבעת 1 (להלן: "החברה").
כעולה מכתב התביעה, ונימוקי התביעה המצורפים להם, ביום 6.7.08, נרכשו המוצרים שלעיל, בסניף של החברה בבאר שבע.
מתברר כי התובעים נאלצו לפנות פעמים רבות לנתבעת, על מנת שיבוצעו כל הטיעונים הנדרשים עם המתקינים, אליהם הפנתה החברה, להם שילמו התובעים בנפרד.
בין היתר, מציינים התובעים פניות חוזרות ונשנות לשירות הלקוחות של החברה, באשר לאי התקדמות ההתקנה, תוך שהם נותרו, לטענתם ללא כיור ומים בחדר השירותים.
מאוחר יותר, ובין היתר מתארים התובעים כי המתינו למתקין שהיה אמור לפרק משקופים ישנים, ולהתקין את הדלתות החדשות, אולם הוא לא הגיע.
התובעים מתארים את פניותיהם החוזרות ונשנות לשירות הלקוחות, עד כדי כך שביקשו לבטל את העסקה, אולם בכל זאת החברה ביקשה לאפשר לה ניסיונות נוספים לטפל בתקלות.
הרושם שקיבלתי מקריאת המסמכים ושמיעת הצדדים היה, שהיו מחדלים הן בהתקנה והן במוצרים.
יחד עם האמור, ובסופו של דבר, המוצרים הותקנו.
לטענת התובעים, למרות שעבודות ההתקנה הסתיימו, נותרו פגמים כמו דלת שאינה יכולה להיפתח, משקוף לא יישר, וכיוב'.
הנתבע 3 הוא המתקין הראשון, שהגיע לבצע את ההתקנה, לא התייצב לדיון. על פני הדברים, נוצרה בעיה בשל מדיות לא נכונות שהוא לקח.
לפיכך, תבעו התובעים החזר העסקה, החזר עלות ההתקנה ועוגמת נפש.
החברה אישרה את ביצוע העסקה, אולם, טענה כי ככל שיש תקלות, הדבר נובע מהתקנה לא ראויה של המוצרים שהוזמנו. בין היתר, וכעולה מטענות החברה, המתקין שבסופו של דבר ביצע את ההתקנה, בחר להתקין את המוצרים למרות המידות אינן מתאימות במדויק.
הנתבע 2 הוא המתקין השני, טען כי נאלץ לעבוד תוך כדי ביצוע עבודות לאחר שהמידות שנלקחו במקור לא היו מידות נכונות. טוען הנתבע 2 כי ביצע את העבודות בצורה הטובה ביותר, על אף כל הליקויים שהיו במוצרים שסיפקה החברה, והכל לשביעות רצונם של התובעים.
שקלתי את עמדות הצדדים, מצאתי כי השירות שקיבלו התובעים הינו שירות בלתי סביר.
אין הדעת נוחה ממצב שבו אנשים מזמינים מוצרים, והתשובה שהם מקבלים משירות הלקוחות של החברה הינה שגורם אחר הוא שמטפל.
טען נציג החברה כי אין אחריות שילוחית לעבודות המתקינים.
אחריות החברה נובעת מכך שהיא זו שהמליצה על מספר מתקינים, מהם יכלו התובעים לבחור מתקין.
מצאתי כי היו מחדלים בכל השלבים בשרשרת, אם כי במסגרת הדיונית של תביעות קטנות יש קושי להכריע בצורה מדויקת מי הגורם המסוים שאחרים לכך שעד היום מצב הארונות והדלתות בבית התובעים אינו לשביעות רצונם.
קושי מסוים קיים בתביעה בכך שבפני בית המשפט אין חוו"ד או הערכה מהו הפער בין המצב המצוי למצב הרצוי.